Nu kommer en sån här otroligt tråkig och upprepande öppen fråga. Är istereoförstärkar tankar och tänkte investera i nått nytt. Tänkte faktiskt köpa nytt och inte begagnat. Tycker inte utbudet är så otroligt stort men ändock en djungel.
Min tanke är att jag berättar vad jag har för förstärkare idag, för utrustning att spela vinyl på samt vad jag gillar att spela för skivor.
Förstärkare idag; JVC R-S33. Tror detta är en gammal 70talare. Problemet är att den börjar bli taskig i reglarna och fräser när jag ordnar ljudet. Tycker den är lite lurig i nivåerna och tvingar mig panna över ljudet till hälften in på vänstra kanalen för att det ska bli jämt etc.
Skivspelare; Rega P1. Ingångsmodellen som jag själv är otroligt nöjd med, framför allt sen jag bytte nål till OMB 30. Varm och fin i ljudet.
Högtalare; Energy RC30B1
Länk till review sida om högtalarna Är otroligt nöjd med dessa. Bra i diskant och ger mycket bättre bas än mina förra högtalare.
Jag lyssnar mest på Rock och pop, proggrock, jazzfusion och mycket singer songwriter. Inget klassiskt, inget deathmetall. Inget punk eller techno.
Jag är ute efter en förstärkare i 4-6k klassen. Två kanalig med inbygt riia (alt tips på prisvärd sepparat). Den ska klara av att bära högtalarna men framför allt hjälpa skivorna att ta fram detaljer även på låg volym. jag gillar inte att spela skivor för högt.
Är det så att man får skyhögt mycket bättre förstärkare om man t ex skulle lägga till en 1k är inte det omöjligt att göra det men detta är prisnivån och förhoppningen på ljudkvaliten.
Tack på förhand
//Jonas