Provar här med... Skrev på ett mer hifi-inriktat forum, men jag testar på min egen bakgård också. Som nybliven tomtägare så är jag HELT övertygad om att mitt gräs är det allra grönaste!
Citera:
Hej!
Jag är i slutfasen av min flytt. Glädjen är naturligtvis stor när man ska sätta ihop stereon, men först är RIAAt mer eller mindre försvunnet i allt stök. När jag hittar det efter en vecka så är naturligtvis transformatorn till den lilla asken med elektronik försvunnen. Arg som ett bi sätter jag mig i bilen och kör till närmaste Clas Ohlsson för att köpa en universaltrafo som täcker in de erfoderliga 12V och 0,5A som det står på RIAAt. Glad hittar jag ett med en uppsjö olika kontakter varav en faktiskt passar mycket bra i sin kontakt bak på förstärkaren. Den blå lysdioden på fronten lyser, men det kommer likförbannat inget ljud när jag kopplar ihop grejjorna och startar svarven.
Min fråga till er alla är: vad göra?
RIAAt i fråga är ett Cambridge Audio 640P. Vill inte sitta en vecka till utan vinyl. Särskilt inte som lasern i CDn är helslut så att det inte går att lyssna på CD heller!