Jag ska följa andra medlemmars goda exempel och lägga ut lite bilder på min anläggning. Följande utrustning äger jag:
Linn LP12 med Ittok LVII, Adikt, Valhalla och Trampolin
Dynavector P-75 MkII MM/MC RIAA
Primare A30.1 Integrerad förstärkare
Sonab/Carlsson OA-14 vita med B65 oa II
Sonab/Carlsson OA-14 teak
Sonab/Carlsson OA-12 valnöt
Sonab/Carlsson OA-12 teak
Min första spelare var en Rega P5 som jag köpte strax efter att jag tagit ut mina examensbevis från universitetet. En slags belöning kanske man kan kalla det. Jag var väldigt nöjd med denna och dessutom var den vacker att se på. När jag köpte min Linn LP12 i februari 2008 blev den överflödig och nu är den såld.
Den observante ser här att den tredje, främre skruven som håller pickupen vid tonarmen saknas. Detta beror på att jag vid detta tillfälle testade Baerwald-metoden och var således tvungen att släppa den främre skruven för att kunna öka överhänget. Idag kör jag ånyo på Stevenson, vilken är den metod som Rega normalt sett använder sig av.
När Gurra (Admin) köpte en Thorens TD150 i beståndsdelar av mig och byggde ihop till en riktigt läcker LP12-lookalike, kände jag mig hotad. Jag köpte därför denna fina spelare:
Den låter som förväntat; Luftigt och musikaliskt med framträdande detaljer. Nästa steg är att låta Kalle på High fidelity ta en titt på den och byta alla slitdelar. I dagsläget upplever jag en viss obalans mellan kanalerna, så en service är nog inte fel. Eventuellt ska jag låta uppgradera den med nytt tonarmskablage på samma gång, men detta kostar 4000 SEK så jag är lite skeptisk. Någon måtta får det vara (?) och den låter tillräckligt bra ändå.
Fortsättning följer.