Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
| Författare |
Meddelande |
|
Jassamannen
|
Inläggsrubrik: Re: Ortofon Stylus 20 Postat: 31 dec 2010 06:16 |
|
|
|
Sjalv ar jag ju mycket noejd med min Goldring 2100 som fick ersatta OM5:an pa Rega P1. Klarare ljud och sparar sa otroligt mycket battre. Skriver fran engelskt tangetbord darav den underliga stavningen.
|
|
| Top |
|
 |
|
jonnythefox
|
Inläggsrubrik: Re: Ortofon Stylus 20 Postat: 13 jan 2011 19:22 |
|
|
|
Går fortfarande i tankar kring nålbytet och har tom funderat på om man skulle slänga till en 500kr och köpa en 30 istället för 20 när man ändå är igång. Men ni som kan det här. Vad kan jag förvänta mig för skillnader. Bättre bas, diskant, mindre sprak, knaster, knäpp? Är den tåligare och sorterar bort "dåliga skivor" lättare? Idag tycker jag att jag kan höra mycket oljud även om det istort sätt är en helt ren skiva. Sen skivor som t ex alla beatles och lennon tycker jag har dålig kvalitet till skilnad med 80 lps som t ex dire straits eller donald fagen som spelar grymt bra på min anläggning jag har idag?
|
|
| Top |
|
 |
|
jonnythefox
|
Inläggsrubrik: Re: Ortofon Stylus 20 Postat: 27 jan 2011 20:43 |
|
|
|
Fick då tillslut tummen ur och köpte ny nål. Blev en OM-30 från hifi klubben. Tänkte, ska jag ändå lägga så kan jag lika gärna lägga lite till. Spelat några olika skivor och är grymt nöjd. Nya skivor får helt ny värme och högre detaljer. Sss ljuden som fanns innan har jag inte hört än så länge. Gamla skivor som är lite mer slitna låter betydligt mycket bättre och tycker att det är mindre knäpp och knaster.
Efter första kvällen är jag nöjd i jämförelse med min förra OM-5E som var orginal!
|
|
| Top |
|
 |