själv gillar jag ljudkassetter.

jag byte nyss tonhuvud i min farsas gamla yamaha kassettdeck och trots att kassettdecket antagligen var en av yamahas billigare
modeler låter det endå jävligt bra specielt när man har spelat in på chrom kassetter. sen om ljudet är bättre än cd eller inte kan jag nog inte avgöra men jag hör inte så särskilt stor skillnad förutom möjligtvis ett tyst brus i de tysta partierna av en låt.
men som Bill50x säger så kräver förstås kassettdeck en del justeringar och även att bandet man spelar in på är bra. om man försöker spela in på ett dåligt band kan det låta hämskt med noll diskant och dropouts lite här och var och förstås en jävla massa brus.
VHS är jag ingen stor samlare av men jag äger en video och lite gamla vhs kassetter. dock tycker jag att bildkvaliteten på dvd är bättre än på vhs även om bilden på vhs kan vara ganska bra när man har ett bra band och huvudet är rent. och vhs är något mer pålitligare än dvd även om en dvd spelare aldrig "äter" dina skivor
men när det kommer till analog video så föredrar jag helt klart hi-8 framför vhs.
jag äger föresten en rullbandare ochså men det är en gammal tandbergare i mono med slitet huvud och en dåligt filter kondensator och alla rullband jag har är från 60 talet och de är ganska slitna de med. så mitt kassettdeck låter enormt mycket bättre än tandbergan.