Recordnerds

Om skivsamlaren själv får välja!
Aktuellt datum och tid: 19 maj 2012 19:59

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Avslutet på Jassas grammofon/nålgnäll
InläggPostat: 15 dec 2010 11:26 

Jag skrev ju tidigare och gnällde på min REga P1 med ortofon OM5 nål/pickup. Efter mycket om och men och letande bland rescensioner fastnade jag slutligen för en ny nål. Ursprunget till klagande vara att grammofonen eller rättare sagt nålen spårade dåligt, mycket dåligt jämfört med min shurekopianål. Tvekade mellan olika nålar men föll till sist för Goldring 2100 och jag är imponerad. Den spelar skivor som tom shurenålen inte klarade. Verkligt bra spårande och tycker bättre om ljudet id en också. Jag upplever det som mindre basigt. Alltså en nål för er som vill ha en nål som låter bra för sitt pris och spårar i klass med mycket dyrare varianter. Goldring 2100 1250 kronor (men jag fick min för 995 då affären hade lite rea). :mrgreen:

Inläggsrubrik: Re: Avslutet på Jassas grammofon/nålgnäll
InläggPostat: 15 dec 2010 12:23 
Användarvisningsbild

Jassamannen skrev:
Jag skrev ju tidigare och gnällde på min REga P1 med ortofon OM5 nål/pickup. Efter mycket om och men och letande bland rescensioner fastnade jag slutligen för en ny nål. Ursprunget till klagande vara att grammofonen eller rättare sagt nålen spårade dåligt, mycket dåligt jämfört med min shurekopianål. Tvekade mellan olika nålar men föll till sist för Goldring 2100 och jag är imponerad. Den spelar skivor som tom shurenålen inte klarade. Verkligt bra spårande och tycker bättre om ljudet id en också. Jag upplever det som mindre basigt. Alltså en nål för er som vill ha en nål som låter bra för sitt pris och spårar i klass med mycket dyrare varianter. Goldring 2100 1250 kronor (men jag fick min för 995 då affären hade lite rea). :mrgreen:

Där fick du ett bra pris, tom jämförbart med nätet. Goldring 2x00 har gått upp kraftigt i pris (många har dock ej höjt ännu pga kvarvarande lager) och nya prislistan ser ut så här:
Bilaga:

Köpte nyligen min 2400 på http://www.analogueseduction.net för 2063:-, frakt inräknat.

InläggPostat: 15 dec 2010 21:28 

Jag är faktiskt riktigt sugen på Goldringen. Kör själv med OM5 på min Rega. Upplever inga problem eller så, men det är just det som du påpekar, att den är så basig.

Vart köpte du pickupen? Har för mig att du bodde i Stockholm 8)

InläggPostat: 16 dec 2010 00:10 

En affär vid Odenplan. Heter Hifi sound eller nåt liknande. I backen upp till Odenplan på höger hand från Sveavägen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ]